Uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy realizują programy nauczania opracowane według „Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi”.
Edukacja polega na całościowej i jednoczesnej realizacji funkcji dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i profilaktycznej szkoły, z uwzględnieniem specyficznych form i metod pracy oraz zasad nauczania.
Celem edukacji uczniów jest utrwalanie i poszerzanie zakresu posiadanej wiedzy, kształcenie kompetencji społecznych, zdolności adaptacyjnych, nabywanie nowych umiejętności umożliwiających samodzielne, niezależne funkcjonowanie, a także przygotowanie do podjęcia samodzielnej lub wspomaganej pracy na określonym stanowisku na wolnym lub chronionym rynku pracy.
Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne są ocenami opisowymi.
Absolwent może uczestniczyć w warsztatach terapii zajęciowej.
Realizowane przedmioty:
Klasy I – III dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi:
- funkcjonowanie osobiste i społeczne,
- wychowanie fizyczne,
- przysposobienie do pracy,
- religia,
- wychowanie do życia w rodzinie,
- rewalidacja (zaj. rewalidacyjne, korygowanie wad mowy),
- zajęcia sportowe,
- zajęcia kształtujące kreatywność.