Wczesne wspomaganie

Wczesne wspomaganie rozwoju

Szkoła Podstawowa organizuje zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania.
Zajęcia mają na celu pobudzanie i stymulowanie poznawczego, ruchowego, emocjonalnego i społecznego rozwoju od momentu wykrycia niepełnosprawności do chwili podjęcia nauki w szkole.

Dla każdego dziecka zespół specjalistów opracowuje indywidualny program terapeutyczny po uprzednim dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania.

Rodzaje zajęć

Zajęcia grupowe:

  • ruchowe - wykorzystanie metod W. Sherborn,e M. i Ch. Knillów, P. Denissona, zabawy aktywizujące i integrujące z wykorzystaniem chusty animacyjnej Klanza,
  • arteterapeutyczne – działania plastyczne.

Zajęcia indywidualne:

  • wspierające rozwój,
  • zajęcia logopedyczne,
  • indywidualna terapia ruchowa.

Znaczenie wczesnego wspomagania:

  • zmniejszanie ryzyka opóźnień rozwojowych,
  • spełnianie funkcji terapeutycznej,
  • zmniejszanie skutków ubocznych niepełnosprawności ciążącej na dziecku,
  • dostarczanie informacji z zakresu diagnozy, przyczyn zaburzeń, prognoz, wiedzy na temat normalnego rozwoju dziecka i jego stymulacji,
  • pomoc rodzinie w przystosowaniu się do sytuacji związanej z obecnością i postępowaniem wobec dziecka z niepełnosprawnością,
  • wsparciem psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców.