Wczesne wspomaganie rozwoju
Szkoła Podstawowa organizuje zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania.
Zajęcia mają na celu pobudzanie i stymulowanie poznawczego, ruchowego, emocjonalnego i społecznego rozwoju od momentu wykrycia niepełnosprawności do chwili podjęcia nauki w szkole.
Dla każdego dziecka zespół specjalistów opracowuje indywidualny program terapeutyczny po uprzednim dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania.
Rodzaje zajęć
Zajęcia grupowe:
- ruchowe - wykorzystanie metod W. Sherborn,e M. i Ch. Knillów, P. Denissona, zabawy aktywizujące i integrujące z wykorzystaniem chusty animacyjnej Klanza,
- arteterapeutyczne – działania plastyczne.
Zajęcia indywidualne:
- wspierające rozwój,
- zajęcia logopedyczne,
- indywidualna terapia ruchowa.
Znaczenie wczesnego wspomagania:
- zmniejszanie ryzyka opóźnień rozwojowych,
- spełnianie funkcji terapeutycznej,
- zmniejszanie skutków ubocznych niepełnosprawności ciążącej na dziecku,
- dostarczanie informacji z zakresu diagnozy, przyczyn zaburzeń, prognoz, wiedzy na temat normalnego rozwoju dziecka i jego stymulacji,
- pomoc rodzinie w przystosowaniu się do sytuacji związanej z obecnością i postępowaniem wobec dziecka z niepełnosprawnością,
- wsparciem psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców.