Wycieczka do Sobótki – Góra Ślęża 2024-05-25

„Hej w góry, w góry, w góry {…} wkrótce my też będziemy tam {…}”.

25 maja 2024 roku harcerze z 56 Wielopoziomowej Drużyny Harcerskiej Nieprzetartego Szlaku JAGÓDKI, działającej przy Zespole Szkół Specjalnych w Jarocinie wyjechali na wycieczkę, której celem było zdobycie szczytu Góry Ślęża.

Jest to najwyższy szczyt Masywu Ślęży i całego Przedgórza Sudeckiego, wznoszący się na wysokość 718 m.n.p.m., należący do Korony Gór Polskich.

Dzień zapowiadał się obiecująco- słońce, błękitne niebo i wyśmienite nastroje. Na wędrówkę wyruszyliśmy żółtym szlakiem z Przełęczy Tąpadła, który prowadzi przez wielogatunkowy las liściasty z przewagą grabów i dębów. Szlak ten należy do łatwiejszych, ale dla nas stanowił spore wyzwanie.

W naszych zmaganiach wspierali nas rodzice z Ruchu Przyjaciół Harcerstwa w Jarocinie, nasze drużynowe- dh Beata, dh Agnieszka, dh Kasia oraz Pani Maria Kubicka- Główny.

Wszystkim udało się wejść na Ślężę! Byliśmy bardzo szczęśliwi, dla wielu z nas był to pierwszy zdobyty szczyt górski w życiu! Na górze Ślęży zwiedziliśmy Kościół pod wezwaniem Nawiedzenia NMP, obejrzeliśmy kultową rzeźbę „niedźwiedź”, wieżę Radiowo-Telewizyjnego Centrum Nadawczego Ślęża, zakupiliśmy pamiątki w Domu Turysty im. Romana Zmorskiego.

Potem przygotowaliśmy piknik, usmażyliśmy kiełbaski (jak przystało na harcerzy), posililiśmy się i odpoczęliśmy. Zejście z góry przebiegło sprawnie. Mieliśmy dużo szczęścia, gdyż na samym dole dosięgła nas burza, lecz my już bezpiecznie znajdowaliśmy się w autokarze.

Zmęczeni, ale dumni i pełni wrażeń wróciliśmy do Jarocina.