Wczesna Interwencja

Wczesna Interwencja

Stowarzyszenie „ TACY SAMI” wraz z Zespołem Szkół Specjalnych organizuje zajęcia z wczesnego wspomagania dla 27 dzieci w wieku od 0 do 6 roku życia.

Od października 2010r  realizowane są zajęcia:

  • zajęcia terapeutyczne metodami Veroniki Sherborne, Knilla, Dennissona, Klanzy
  • arteterapia
  • zajęcia z elementami Integracji Sensorycznej
  • zajęcia logopedyczne
  • zajecia wczesnego wspomagania
  • zajęcia rehabilitacyjne
  • zajęcia warsztatowe dla matek

Zajęcia dla dzieci w większości przebiegały w obecności matek, gdyż jednym z najistotniejszych celów projektu była edukacja matek i budowanie więzi pomiędzy mamami i dziećmi. Niekiedy w zajęciach uczestniczyli ojcowie i dziadkowie.  W trakcie projektu do dyspozycji rodzin był psycholog i pedagog.

Od września 2011 grupa 10 dzieci zostanie objęta systemowymi zajęciami wczesnego wspomagania w ramach subwencji oświatowej.

WCZESNA INTERWENCJA JEST POTRZEBNA  !!!
WCZESNA INTERWENCJA JEST SKUTECZNA  !!!

  • Nie dopuszcza się do narastania objawów zaburzeń rozwoju.
  • We wczesnym okresie rozwoju układ nerwowy charakteryzuje się dużą plastycznością, dzięki niemu istnieje możliwość skutecznej korekcji zaburzonych funkcji.
  • Małe dzieci są bardziej podatne na stosowane wobec nich programy usrprawniania oraz czynią postępy szybciej niż starsze.
  • Umiejętności ćwiczone u małych dzieci łatwiej są uogólniane na nowe przedmioty, sytuacje oraz osoby.
  • Terapii nie utrudniają treści, których się dziecko nauczyło wcześniej lub co wykształciło w formie nawyków i stereotypii.
  • Zaległości w zakresie wiadomości , umiejętności nie narosły jeszcze w znaczącym stopniu.
  • Łatwiej jest  małe dziecko przystosować do powszechnych oczekiwań oraz włączyć w grupę rówieśników.
  • To samo dotyczy rodziców! Są w mniejszym stopniu usztywnieni przez wieloletnie doświadczenia z dzieckiem oraz ludźmi i instytucjami.
  • Rodzice małych dzieci są mniej wypaleni emocjonalnie oraz mają więcej entuzjazmu do poszukiwań.
  • Rodzice mają więcej energii i zaangażowania w dostarczanie dzieciom ukierunkowanych doświadczeń.