1. Przedstawienie celów Ogólnopolskiego Programu UNICEF „Dostrzec innych – pomoc humanitarna na świecie” realizowanego w naszej szkole.
2. Próba odpowiedzi uczniów na pytania prowadzących: kiedy udzielamy innym pomocy? Czy wiesz o zdarzeniach w innych krajach, gdzie potrzebna była pomoc?
3. Wspólne obejrzenie filmu „Madagaskar”. Zastanowienie się nad problemami ludzi przedstawionych w filmie i próba odpowiedzi na pytania: co było przyczyną tych problemów? Jakie są skutki wydarzeń? Kto pomaga ludziom dotkniętym klęską żywiołową lub konfliktem zbrojnym?
4. Obejrzenie prezentacji UNICEF „Pomoc humanitarna na świecie” – omówienie pomocy humanitarnej na świecie organizowanej przez UNICEF (Madagaskar – cyklon, Haiti – trzęsienie ziemi, Etiopia – susza, Kongo – wojna).
5. Próba odpowiedzi uczniów na pytanie: co jest najbardziej potrzebne ludziom
w sytuacji konfliktu lub klęski żywiołowej? Wskazanie na pomoc humanitarną UNICEF w ramach trzech obszarów: czysta woda pitna, żywność, edukacja.
6. Omówienie kolejno znaczenia każdego z tych elementów dla życia człowieka w sytuacji klęski humanitarnej.
A) żywność – znaczenie prawidłowego odżywiania dla zdrowia człowieka, obejrzenie prezentacji,
B) woda – zasoby wody pitnej na świecie, jej znaczenie dla życia człowieka, obejrzenie prezentacji,
C) edukacja – miejsce szkoły w naszym życiu (zebranie informacji od uczniów), zwrócenie uwagi na ogromne znaczenie funkcjonowania szkoły w obliczu klęski humanitarnej, obejrzenie prezentacji.
7. Wspólne zdefiniowanie pojęcia: pomoc humanitarna.
8. Omówienie pomocy organizowanej przez naszą szkołę dla potrzebujących. Nawiązanie do pomocy Patrykowi w Rwandzie, dzieciom w Kongo i mieszkańcom Haiti. Próba odpowiedzi na pytanie: jak zachęcić innych do pomocy ludziom, których dotknęła klęska humanitarna? Zapowiedź konkursu plastycznego na plakat nakłaniający do niesienia pomocy ludziom w obliczu klęski humanitarnej.
9. Przekazanie aktualnych informacji dotyczących pomocy Patrikowi w Rwandzie i jego edukacji. Zapowiedź Charytatywnego Balu Przebierańców.