Korekcja wad postawy

Cele korekcji wad postawy:

  • Skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie do stanu prawidłowego w miarę możliwości
  • Doprowadzenie sprawności fizycznej dziecka do stanu jak najbardziej prawidłowego
  • Doprowadzenie do zintegrowania systemów sensorycznych
  • Przyswajanie zdrowych zasad postępowania - 24-godzinny system przeciwdziałania wadom postawy
  • Oddziaływanie na sferę emocjonalną

Stosowane metody (w zależności od rodzaju zadań):

  • Zabawowo – naśladowcza (także metoda Veroniki Sherborne)
  • bezpośredniej celowości ruchu
  • naśladowcza ścisła
  • Integracja Sensoryczna
  • Programy Aktywności i Świadomości Ciała Knillów
  • Masaż Shantala, masaż dłoni
  • Relaksacja

Formy pracy:

  • Frontalna
  • Indywidualna
  • Sytuacyjno - obwodowa

Zadania zajęć korekcji wad postawy:

  • nauka przybierania pozycji wyjściowych
  • kształtowanie wyczucia prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach i sytuacjach
  • nauka prawidłowego i pogłębionego oddechu
  • nauka ćwiczeń funkcjonalnych, rozluźniających oraz zestawów domowych

Stosowane ćwiczenia:

  • Wzmacniające określone grupy mięśniowe
  • Zwiększające ruchomość w stawach
  • Wzmacniające ruchomość w stawach
  • Rozciągające mięśnie skrócone
  • Oddechowe i zwiększające pojemność klatki piersiowej
  • Wydłużające kręgosłup
  • Symetryczne
  • Bierne i czynne
  • Oporowane i stosowane
  • Dynamiczne i statyczne
  • Lekki bieg
  • W pozycji czworacznej
  • Z użyciem przyborów ( piłki , obręcze , kółka , woreczki , skakanki , hantle , …)
  • Na przyrządach ( drabinki , ławeczki , materace , rower treningowy )
  • Ogólnorozwojowe
  • Równoważne i rozwijające orientację w przestrzeni
  • Poprawiające znajomość schematu ciała
  • Relaksacyjne
  • Kształcące poczucie prawidłowej postawy ciała
  • Ćwiczenia metodą Knilla
  • Elementy masażu leczniczego
  • Integrujące bazowe systemy sensoryczne